Λιμάνι Ραφήνας: Αλλάζει όψη – Η επέκταση, ο προαστιακός και η Αττική Οδός
Σε σημαντικό κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας, καθώς η κοντινή του απόσταση από τα νησιά των Κυκλάδων και η σύνδεσή του στο εγγύς μέλλον με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, αναμένεται να αυξήσει θεαματικά την επιβατική του κίνηση.
Για τις λιμενικές υποδομές του λιμανιού, αλλά για την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο λιμάνι την περασμένη Δευτέρα 11 Ιουλίου, όπου ενημερώθηκε για την πορεία των λιμενικών έργων υποδομής, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Δέσποινα Γκικάκη.
Αναφορικά με το Στρατηγικό Σχεδιασμό «το λιμάνι θα διατηρήσει το σύνολο των λειτουργικών του χαρακτηριστικών που έχει σήμερα και θα επεκταθεί μόνο ως προς τη δημιουργία θέσεων εξυπηρέτησης ταχυπλόων καταμαράν μεταφοράς επιβατών και οχημάτων λόγω της αυξανόμενης ζήτησης» αναφέρει η κ. Γκικάκη.
Προσθέτει ότι οι νέες θέσεις αυτών των σκαφών θα φιλοξενηθούν επί του νέου προσήνεμου μόλου, συνολικού μήκους 1.017,60 μέτρων που πρόκειται να δημιουργηθεί και θα μπορεί να φιλοξενεί 8 ταχύπλοα πλοία, μήκους από 48μ. έως 145μ. «Πρόκειται για ένα έργο υψίστης σημασίας για τον ασφαλή ελλιμενισμό του συνόλου των πλοίων που φιλοξενεί ο λιμένας καθώς η σημερινή του διάταξη ελλοχεύει μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας εξαιτίας της μεγάλης συχνότητας αλλά και της δύναμης των βορειοανατολικών ανέμων στους οποίους είναι εκτεθειμένο το λιμάνι» δηλώνει η CEO του ΟΛΡ.
Αναφορικά με την χρήση του Παλαιού Λιμένα, δηλώνει ότι αυτός θα μετατραπεί σε χώρο φιλοξενίας σκαφών αναψυχής λόγω και της αυξανόμενης ζήτησης. Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού είπε επίσης ότι ο πρωθυπουργός εκτός από τα προαναφερόμενα ενημερώθηκε και για την εξέλιξη των έργων του λιμένα που αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση και συμμόρφωσή του στους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς σχετικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη λειτουργία των πλοίων.
“Η συμμετοχή της ΟΛΡ ΑΕ στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EALING, μαζί με 9 ευρωπαϊκές χώρες συνολικά και 22 partners, με αντικείμενο την σχεδίαση 4 θέσεων ηλεκτροφόρτισης πλοίων από τη στεριά, συνολικής ισχύος 4 ΜVA, είναι γεγονός και οι μελέτες πρόκειται να ολοκληρωθούν εντός του 2023″ επισημαίνει η κ.Γκικάκη προσθέτοντας ότι κατόπιν της ωρίμανσης του έργου, η ΟΛΡ ΑΕ, θα υποβάλλει πρόταση για χρηματοδότηση της κατασκευής του.
Σχετικά με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του λιμένα επισημαίνει ότι είναι ένα σημαντικό έργο που θα προσδώσει στην πόλη εικόνα υψηλής αρχιτεκτονικής, ενεργειακής αναβάθμισης και προστιθέμενης αξίας προσθέτοντας ότι ήδη οι αρχιτεκτονικές μελέτες ολοκληρώθηκαν και ξεκινά η διαδικασία των εγκρίσεων αδειοδοτήσεων.
Για την εξέλιξη των τεχνικών έργων που κατασκευάζονται στη χερσαία ζώνη τονίζει ότι κατασκευάζεται ένα νέο συγκρότημα Δημοσίων Τουαλετών WC ενώ ενισχύονται οι στατικές ενισχύσεις του κτιριακού συγκροτήματος πάρκου Άνω Καμάρες.
Η CEO του Οργανισμού τονίζει ότι οι απολήξεις των δύο μεγάλων σημαντικών έργων του Προαστιακού και τη Αττικής Οδού, που είναι υπογειοποιημένα από ένα σημείο και μετά και καταλήγουν μέσα στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, θα εκτοξεύσουν τις παρεχόμενες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και θα αποσυμφορήσουν την πόλη από την κίνηση.
Στόχος της διοίκησης τονίζει είναι η ανάπτυξη του λιμένα ταυτόχρονα με την έλευση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού, ενώ αναφέρει ότι η διαδικασία του σιδηροδρόμου τρέχει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και ο Οργανισμός έχει ήδη κάνει συναντήσεις με την ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών.
Διαβάστε περισσότερα:
Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης η εξατομικευμένη ιατρική αντιμετώπιση του καρκίνου
Ρέθυμνο: Αναζωπύρωση της φωτιάς στον δήμο Αγ. Βασιλείου λόγω των ισχυρών ανέμων
Τουρισμός για όλους: Άνοιξε η πλατφόρμα για 200.000 δικαιούχους – Τι πρέπει να γνωρίζετε