Περιπτώσεις εξαπάτησης πολιτών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, με σκοπό να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, οικονομικά στοιχεία ή και κωδικούς ασφαλείας, καταγγέλλονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Ειδικότερα, οι τηλεφωνικές κλήσεις πραγματοποιούνται από σταθερά ή κινητά τηλέφωνα με χρήση ηχογραφημένου μηνύματος στην αγγλική ή την ελληνική γλώσσα. Οι δράστες στις κλήσεις αυτές, προσποιούμενοι αστυνομικές Αρχές, προτρέπουν τους πολίτες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα, προκειμένου να ενημερωθούν για ποινικές εκκρεμότητες που δήθεν εκκρεμούν σε βάρος τους.

Γι’ αυτόν τον λόγο η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστά στους πολίτες:

-Να είναι προσεκτικοί με τέτοιου είδους τηλεφωνικές κλήσεις.
-Να κρατούν τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο τους έχουν καλέσει.
-Να μην καλούν πίσω έναν αριθμό που τους γνωστοποιήθηκε μέσω φωνητικού μηνύματος.
-Να είναι επιφυλακτικοί – να μην συζητάνε με οποιονδήποτε τους καλεί και ζητάει ευαίσθητες πληροφορίες.
-Να μην αποκαλύπτουν τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα στοιχεία της κάρτας τους ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου.
-Να μην δίνουν, σε καμία περίπτωση, τον κωδικό “PIN” της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού τους λογαριασμού μέσω e-banking.

Σημειώνεται ότι οι πολίτες μπορούν να αντλούν χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή της εξαπάτησής τους στον «Οδηγό του Πολίτη», που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr) καθώς επίσης και μέσω των επίσημων λογαριασμών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε περισσότερα:

Ο «χάρτης» των ενεργειακών επιδοτήσεων – Κλιμακωτή επιδότηση βάσει της κατανάλωσης

Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Μάρθα Καραγιάννη

Ηλεκτρονικές απάτες μέσω του δήθεν… gov.gr – Πως «ψαρεύουν» ανυποψίαστους πολίτες και αποσπούν χρηματικά ποσά